niedziela, 8 marca 2020

Dziecko


fot. PIXABAY


Okazałam Ci tyle uczucia.
Ile nie okazałam samej sobie.

Właśnie na Tobie skupiłam całą swoją uwagę.
Oddałam Ci całe swoje ciepło.

Zostawiając siebie w przenikliwym chłodzie.
Obudziłam się.

Trzęsąc z zimna.

Dostrzegłam.

Od dawna porzucone.

I zapomniane.

Dziecko.

W sobie.


PS. Dziękuję za to doświadczenie. Być może nigdy bym się nie obudziła. Nie dostrzegła w sobie tej cudowniej i dzielnej dziewczynki. Którą pozostawiłam bez opieki. Ukazując obraz żebrzącego i tułającego się dziecka. Wołającego (mnie): „Tu jestem”. I ulitowałam się nad nim. I pokochałam.
Już więcej Cię nie zostawię.


"Dziecko", Ayo, 08.03.2020

8 komentarzy:

  1. To bardzo ważne, żeby siebie pokochać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo ważne.

      Przez długi czas nie miałam pojęcia o tym, czym naprawdę jest miłość do samego siebie.

      Usuń
  2. "W każdym kryzysie chodzi o to żeby coś umarło, i coś się narodziło" (ks Piotr Pawlukiewicz). Z tego co piszesz, owoc jest zacny.
    Żeby nabrać odpowiedniej perspektywy wobec naszych "dorosłych" decyzji, potrzebujemy obudzić w sobie dziecko. Kapryśne i wybredne, ale też ufne i wybaczające. Dorastamy po to żeby je bronić przed tym co przychodzi z zewnątrz i z łatwością zdobywa jego ufność, wykorzystując potrzebę miłości.

    "Talitha kum"... A tu coś do jedzenia :)
    https://youtu.be/MvuNd4vygAM "Z kryzysu rodzi się lepsze"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kryzysie umiera to, co jest nietrwałe i zbudowane z iluzji.

      Powoli dorastam w świadomości istniejącej we mnie istoty.
      Po raz pierwszy zwróciłam uwagę na dziecko, którym nie potrafiłam się zaopiekować.
      Roztrwaniając (w dobrej wierze) energię na zewnątrz, zapomniałam, że samą siebie pozbawiam źródła miłości.

      Dziękuję Ci Odys.
      Dobrze mieć tak uważnego obserwatora :)

      Usuń
  3. Kurcze głębokie... Pierwsze wersy w kilku słowach oddają taką istotę macierzyństwa, drugie przekazują, jak wazne jest dbać także o siebie. I siebie kochać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy nie kochamy samych siebie, stajemy się ślepymi przewodnikami.
      Dla siebie i innych.
      To jest ważne. Nie wiem czy nie najważniejsze.

      Usuń
  4. Każdy człowiek mały i duży potrzebuje miłości, dobrych uczuć. Dlatego też trzeba kochać, okazywać uczucia, również sobie. To ważna/potrzebna umiejętność która nas kształtuje, pomaga pięknie, dobrze, godnie żyć.

    Pozdrawiam serdecznie, życzę dużo zdrowia:)

    PS. Ważny, mądry wpis Ayo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie Twoja obecność :)

      Kochając innych nie wolno zapomnieć o kochaniu siebie.

      Jak miło, że tu wracasz.
      Życzę Ci zdrowia, spokoju ducha i miłości, która leczy.
      Pozdrawiam i uściski ślę :)

      Usuń